Krewetki z warzywami i curry – lekki obiad


Przepisy / sobota, Maj 5th, 2018

Ostatnio postanowiłam wrócić do jedzenia większej ilości warzyw i stosować zasadę „trochę białka/węglowodanów, trochę tłuszczu i dużo warzyw”. W związku z tym, że miałam ochotę na siedzące od jakiegoś czasu w zamrażalniku krewetki ? to one były podstawą tego dania. Zgodnie z przyjętą zasadą dorzuciłam mnóstwo warzyw i… jest danie: krewetki z warzywami i curry 😉

Postawiłam na cukinię, która zawiera potas, magnez, żelazo, a także zestaw witamin na czele z witaminą C. Poza tym odkwasza organizm, pozytywnie wpływa na proces trawienia, ma mało kalorii i niski indeks glikemiczny. A do tego jest smaczna! Dodałam też marchewkę i garść fasolki szparagowej. Marchew jest źródłem beta-karotenu, z której powstaje witamina A (wspierająca wzrok i odporność). Fasolka szparagowa z kolei ma dużo błonnika i manganu, zawiera także m.in. witaminy z grupy B, witaminę C, potas, kwas foliowy i przeciwutleniacze.

Poniżej składniki na jedną porcję.

Składniki

  • ok. 8 średnich krewetek
  • 1 średnia cukinia
  • 1 średnia marchewka
  • garść fasolki szparagowej (u mnie żółta i zielona)
  • 2 ząbki czosnku
  • garść orzechów nerkowca
  • kilka kropel soku z cytryny
  • olej / oliwa (co tam używacie)
  • przyprawa curry (opcjonalnie)

Przygotowanie

  1. Ząbki czosnku obieramy i drobno siekamy. Wrzucamy do miski razem z krewetkami, dodajemy 5-6 kropel cytryny i dwie łyżki oleju. Wszystko mieszamy i odstawiamy do lodówki na jakąś godzinkę.
  2. Kroimy cukinię w kawałki (bez obierania), obieramy i kroimy marchewkę. Cukinię, marchewkę i fasolkę szparagową gotujemy, najlepiej na parze, przez ok. 10 min.
  3. Krewetki wrzucamy na rozgrzaną patelnię, smażymy kilka minut. Jeśli potrzeba, dodajemy jeszcze trochę oliwy. Następnie dodajemy nerkowce i smażymy jeszcze przez minutkę. Na patelnię wrzucamy warzywa i jeśli macie ochotę, posypujemy curry. Ja tak zrobiłam, ale bez tego również powinno wyjść pyszne i aromatyczne ze względu na czosnek.
  4. Smażymy jeszcze przez chwilę mieszając i gotowe.

Smacznego 😉

Ps. Spróbuj także krewetkowej wersji z węglowodanami 😉 Także z curry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *