Zdrowe przekąski do pracy – własna dieta pudełkowa


Przepisy, Zdrowe odżywianie / wtorek, Luty 27th, 2018

Przyznaj się, stawiasz na zdrowe przekąski do pracy pomiędzy posiłkami :)? Jakoś tak się chyba utarło, że pomiędzy głównymi posiłkami ludzie jedzą zazwyczaj kanapki. No… ewentualnie sałatki lub jakieś słodkie drożdżówki. Albo przygotowywane w domu, albo… kupowane na mieście. Jak chcemy sięgnąć po zdrowszą przekąskę to wybieramy jogurt, jakieś wafle ryżowe czy zbożowego batona. Nie będę się w tym poście komentować czy rzeczy te są rzeczywiście zdrowe, ale pewnie się domyślasz, że mam na ten temat własne zdanie 😀 Podobne jak dietetycy.

Odkąd jestem na swojej „diecie” żadnych z powyższych wymienionych rzeczy nie mogę jeść, w związku z czym musiałam wymyślić jakieś zamienniki. Oczywiście w necie jest masa różnych przepisów na naprawdę zdrowe, fajne przekąski, ale często są czasochłonne w przygotowaniu i… jak dla mnie niewystarczająco odżywcze (i kaloryczne). Poza tym, wielu z nas zapomina (ja kiedyś też…) jak bardzo ważne w diecie są warzywa oraz, że powinniśmy je jeść do każdego posiłku!

W związku z powyższym moje przekąski opierają się na porcji węglowodanów lub białka i warzywach właśnie. Są często dwu- lub trzyskładnikowe i bardzo proste w przygotowaniu! Pakuję je w pudełka i przed jedzeniem nawet nie podgrzewam. Wrzucam trochę takich inspiracji na zdrowe przekąski do pracy – spróbuj! Mam nadzieję, że się do nich przekonasz 🙂

 

1. Zielona soczewica z marchewką i fasolką szparagową

Zdrowe przekąski do pracy

Namaczamy soczewicę przez min 8 godzin, po czym przepłukujemy i gotujemy ok. 15 min. Osobno gotujemy (ja zawsze na parze) pokrojoną marchewkę i fasolkę szparagową – najlepiej al dente (ok. 12 min). Wszystko mieszam, dodajemy garść słonecznika, oliwę z oliwek (nierafinowaną) i trochę bazylii.

2. Łosoś z zielonym groszkiem

Zdrowe przekąski do pracy

Łososia dobrej jakości (ja czasem używam nawet eko) gotujemy na parze przez ok. 12 min. Przyprawiamy wg uznania – ja skraplam sokiem z cytryną, posypuję koperkiem i mieloną kolendrą. Po wrzuceniu do pudełka dodajemy odsączony groszek z puszki. Jedno z moich ulubionych dań-przekąsek ?

3. Dziki ryż z czerwoną cebulą i zielonym groszkiem

Dziki ryż jest bardzo zdrowy i do tego pyszny. Niestety jest dość drogi, dlatego możecie go pomieszać z brązowym. Ja nigdy tego nie robię – wolę zjeść „czysty”, a rzadziej. Gotuje się go ok. 40-50 min – w zależności od firmy. Do ugotowanego ryżu dodajemy zielony groszek z puszki (odsączony oczywiście). Na zdjęciu wersja dość uboga ? Zazwyczaj dodaję jeszcze czerwoną cebulę i szczypiorek. A czasem dorzucam jeszcze kawałki ugotowanego łososia.

4. Komosa ryżowa z zielonym groszkiem, kukurydzą i suszonymi pomidorami

Zdrowe przekąski do pracy

Komosa ryżowa to jedna z najlepszych kasz – jest bardzo zdrowa, bezglutenowa, szybka w ugotowaniu i nie wymaga namaczania. Ma też niski indeks glikemiczny i jest pyszna 🙂 Zabieram ją w pudełkach z przeróżnymi dodatkami, np. z fasolką szparagową czy marchewką. Ostatnio wypróbowałam natomiast zupełnie nową wersję – z zielonym groszkiem, kukurydzą i suszonymi pomidorami ?

5. Kasza gryczana z fasolką szparagową i marchewką

Korzystam zazwyczaj z kaszy gryczanej niepalonej – ma więcej składników odżywczych. Namaczam ją przez noc, a później gotuję ok. 30 min. Oddzielnie, na parze gotuję fasolkę szparagową i marchewkę. Wszystko mieszam i dodaję trochę oleju lub oliwy. Dla mnie pyszne nawet bez przypraw 🙂

6. Czarny ryż z marchewką

Zdrowe przekąski do pracy

Czarny ryż odkryłam całkiem niedawno, gdy starałam się obniżyć indeks glikemiczny spożywanych produktów (czarny i czerwony mają niższy niż brązowy). Okazało się, że także jest pyszny. Trochę droższy, ale nie ma kolosalnej różnicy. Podaję go zazwyczaj z marchewką (na zdjęciu), albo marchewką i groszkiem. Czasem dodaję do tego jeszcze curry 🙂

7. Kasza jaglana z marchewką i fasolką szparagową

Zdrowe przekąski do pracy

Kaszę jaglaną gotuję po przepłukaniu ok. 10 min. W międzyczasie na parze przyrządzam marchewkę i fasolkę szparagową. Wrzucam do pudełka i gotowe!

8. Kasza jaglana z kukurydzą i groszkiem

Ugotowaną kaszę jaglaną uzupełniam w pudełku groszkiem i kukurydzą z puszki 🙂 Chyba najszybsza przekąska ze wszystkich 🙂

Mam nadzieję, że chętnie wypróbujesz te zdrowe przekąski do pracy! Jeśli odpowiednio doprawisz zawartość pudełka będzie naprawdę smacznie! Chociaż przyznam, że ja w wielu przypadkach nie dodaję żadnych ziół, no i oczywiście soli 🙂 Warto natomiast uzupełniać posiłki o łyżkę dobrych nierafinowanych tłuszczów.

Smacznego! Daj znać jak wrażenia 🙂

Ps. Oczywiście do pracy możesz też zabrać bardziej skomplikowane (wciąż proste :)) moje propozycje. W tym celu zajrzyj na jednogarnkowe przepisy – np. te:

7 Replies to “Zdrowe przekąski do pracy – własna dieta pudełkowa”

  1. This design is spectacular! You certainly know how to keep a reader
    amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you
    presented it. Too cool!

  2. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the
    video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting
    videos to your blog when you could be giving us something enlightening to read?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *