Zdrowe przekąski do pracy – własna dieta pudełkowa


Przepisy, Zdrowe odżywianie / wtorek, Luty 27th, 2018

Przyznaj się, stawiasz na zdrowe przekąski do pracy pomiędzy posiłkami :)? Jakoś tak się chyba utarło, że pomiędzy głównymi posiłkami ludzie jedzą zazwyczaj kanapki. No… ewentualnie sałatki lub jakieś słodkie drożdżówki. Albo przygotowywane w domu, albo… kupowane na mieście. Jak chcemy sięgnąć po zdrowszą przekąskę to wybieramy jogurt, jakieś wafle ryżowe czy zbożowego batona. Nie będę się w tym poście komentować czy rzeczy te są rzeczywiście zdrowe, ale pewnie się domyślasz, że mam na ten temat własne zdanie 😀 Podobne jak dietetycy.

Odkąd jestem na swojej „diecie” żadnych z powyższych wymienionych rzeczy nie mogę jeść, w związku z czym musiałam wymyślić jakieś zamienniki. Oczywiście w necie jest masa różnych przepisów na naprawdę zdrowe, fajne przekąski, ale często są czasochłonne w przygotowaniu i… jak dla mnie niewystarczająco odżywcze (i kaloryczne). Poza tym, wielu z nas zapomina (ja kiedyś też…) jak bardzo ważne w diecie są warzywa oraz, że powinniśmy je jeść do każdego posiłku!

W związku z powyższym moje przekąski opierają się na porcji węglowodanów lub białka i warzywach właśnie. Są często dwu- lub trzyskładnikowe i bardzo proste w przygotowaniu! Pakuję je w pudełka i przed jedzeniem nawet nie podgrzewam. Wrzucam trochę takich inspiracji na zdrowe przekąski do pracy – spróbuj! Mam nadzieję, że się do nich przekonasz 🙂

 

1. Zielona soczewica z marchewką i fasolką szparagową

Zdrowe przekąski do pracy

Namaczamy soczewicę przez min 8 godzin, po czym przepłukujemy i gotujemy ok. 15 min. Osobno gotujemy (ja zawsze na parze) pokrojoną marchewkę i fasolkę szparagową – najlepiej al dente (ok. 12 min). Wszystko mieszam, dodajemy garść słonecznika, oliwę z oliwek (nierafinowaną) i trochę bazylii.

2. Łosoś z zielonym groszkiem

Zdrowe przekąski do pracy

Łososia dobrej jakości (ja czasem używam nawet eko) gotujemy na parze przez ok. 12 min. Przyprawiamy wg uznania – ja skraplam sokiem z cytryną, posypuję koperkiem i mieloną kolendrą. Po wrzuceniu do pudełka dodajemy odsączony groszek z puszki. Jedno z moich ulubionych dań-przekąsek ?

3. Dziki ryż z czerwoną cebulą i zielonym groszkiem

Dziki ryż jest bardzo zdrowy i do tego pyszny. Niestety jest dość drogi, dlatego możecie go pomieszać z brązowym. Ja nigdy tego nie robię – wolę zjeść „czysty”, a rzadziej. Gotuje się go ok. 40-50 min – w zależności od firmy. Do ugotowanego ryżu dodajemy zielony groszek z puszki (odsączony oczywiście). Na zdjęciu wersja dość uboga ? Zazwyczaj dodaję jeszcze czerwoną cebulę i szczypiorek. A czasem dorzucam jeszcze kawałki ugotowanego łososia.

4. Komosa ryżowa z zielonym groszkiem, kukurydzą i suszonymi pomidorami

Zdrowe przekąski do pracy

Komosa ryżowa to jedna z najlepszych kasz – jest bardzo zdrowa, bezglutenowa, szybka w ugotowaniu i nie wymaga namaczania. Ma też niski indeks glikemiczny i jest pyszna 🙂 Zabieram ją w pudełkach z przeróżnymi dodatkami, np. z fasolką szparagową czy marchewką. Ostatnio wypróbowałam natomiast zupełnie nową wersję – z zielonym groszkiem, kukurydzą i suszonymi pomidorami ?

5. Kasza gryczana z fasolką szparagową i marchewką

Korzystam zazwyczaj z kaszy gryczanej niepalonej – ma więcej składników odżywczych. Namaczam ją przez noc, a później gotuję ok. 30 min. Oddzielnie, na parze gotuję fasolkę szparagową i marchewkę. Wszystko mieszam i dodaję trochę oleju lub oliwy. Dla mnie pyszne nawet bez przypraw 🙂

6. Czarny ryż z marchewką

Zdrowe przekąski do pracy

Czarny ryż odkryłam całkiem niedawno, gdy starałam się obniżyć indeks glikemiczny spożywanych produktów (czarny i czerwony mają niższy niż brązowy). Okazało się, że także jest pyszny. Trochę droższy, ale nie ma kolosalnej różnicy. Podaję go zazwyczaj z marchewką (na zdjęciu), albo marchewką i groszkiem. Czasem dodaję do tego jeszcze curry 🙂

7. Kasza jaglana z marchewką i fasolką szparagową

Zdrowe przekąski do pracy

Kaszę jaglaną gotuję po przepłukaniu ok. 10 min. W międzyczasie na parze przyrządzam marchewkę i fasolkę szparagową. Wrzucam do pudełka i gotowe!

8. Kasza jaglana z kukurydzą i groszkiem

Ugotowaną kaszę jaglaną uzupełniam w pudełku groszkiem i kukurydzą z puszki 🙂 Chyba najszybsza przekąska ze wszystkich 🙂

Mam nadzieję, że chętnie wypróbujesz te zdrowe przekąski do pracy! Jeśli odpowiednio doprawisz zawartość pudełka będzie naprawdę smacznie! Chociaż przyznam, że ja w wielu przypadkach nie dodaję żadnych ziół, no i oczywiście soli 🙂 Warto natomiast uzupełniać posiłki o łyżkę dobrych nierafinowanych tłuszczów.

Smacznego! Daj znać jak wrażenia 🙂

Ps. Oczywiście do pracy możesz też zabrać bardziej skomplikowane (wciąż proste :)) moje propozycje. W tym celu zajrzyj na jednogarnkowe przepisy – np. te:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *