Co zabrać na pierwszy trening pole dance?


Pole Dance / niedziela, Grudzień 17th, 2017

Jeśli rozważasz zajęcia pole dance lub podjęłaś/-eś właśnie decyzję o starcie… to na pewno zastanawiasz się jak się do tego przygotować 🙂 Wiele szkół ma na swojej stronie internetowej niezbędne informacje na temat tego jak przygotować się do pierwszych zajęć, pozostałe często dokładnie informują swoje przyszłe kursantki o wszelkich szczegółach telefonicznie. Jeśli w Twoim przypadku tak nie było to zerknij na listę poniżej – podpowiadam co zabrać na pierwszy trening pole dance 🙂 ?

Co zabrać na pierwszy trening pole dance?

  1. Krótkie shorty – to podstawa. Przy większości ćwiczonych figur będziesz potrzebować skóry na łydkach i udach, żeby uzyskać odpowiednią przyczepność do rury. Ważne, żeby shorty odkrywały też okolice pachwin lub łatwo dawały się tam podwinąć 🙂 No i, żeby były elastyczne i wygodne. Na pierwszych zajęciach pewnie nie będziesz potrzebować pełnego ich potencjału, ale warto być przygotowanym.
  2. Sportowa bielizna – jak przy każdym sporcie, wygodna bielizna to podstawa. Mam na myśli głównie biustonosz. W takim klasycznym z fiszbinami po prostu będzie się niewygodnie ćwiczyć 🙂 No i jest to średnio zdrowe dla piersi. Wybierz taki biustonosz, w którym będziesz się dobrze czuła nawet bez bluzki. Na treningach często będziesz bowiem musiała ją ściągnąć – także ze względu na potrzebę uzyskania przyczepności.
  3. Ubranie na rozgrzewkę – koniecznie! Nawet jeśli od pierwszych zajęć czujesz się na tyle swobodnie, żeby od pierwszej minuty pokazywać swoje świetne ciało 🙂 to… wstrzymaj się do końca rozgrzewki. Rozgrzewka ma za zadanie rozgrzać mięśnie i stawy, więc im nam cieplej tym lepiej. Poza tym, w ubraniu łatwiej spala się tkankę tłuszczową 😀 Zatem, długie spodnie i jakaś bluza/bluzka z długim rękawem na rozgrzewkę obowiązkowo!

Co jeszcze może się przydać?

  1. Mały ręczniczek/ściereczka – ściereczki powinny być w każdej szkole. I zawsze powinny być czyste. Ale z doświadczenia wiem, że różnie z tym bywa, dlatego zawsze warto mieć swoją pod ręką. Chodzi o mały kuchenny ręczniczek lub porządną ściereczkę do sprzątania z mikrofibry. Będzie służyć do przecierania rurki, co podczas zajęć trzeba robić bardzo często (w przeciwnym razie możesz się ślizgać)
  2. Skarpetki – poza rozgrzewką mogą przydać się przy nauce niektórych figur, a raczej ruchów (np. przy obrotach przy rurce). Nie jest to duża rzecz, więc osobiście zawsze radzę mieć przy sobie parę czystych skarpetek 🙂
  3. Magnezja lub inny grip – może nie na pierwsze zajęcia, ale w dłuższym horyzoncie czasowym warto się zaopatrzyć. W szkołach zazwyczaj dostępna jest magnezja, ale nie dla wszystkich działa (ja np. się po niej bardziej ślizgam). Żeby dowiedzieć się więcej o gripach zerknij na ten post – tam w punkcie 2 opisałam temat dokładniej.
  4. Telefon komórkowy – tylko uwaga, nie po to, żeby pisać sms-y czy siedzieć w mediach społecznościowych 😀 Ale po to, żeby robić zdjęcia i nagrywać filmiki. Moim zdaniem można to robić już od samego początku. Często ciężko bowiem zobaczyć się dokładnie w lustrze, czyli… zobaczyć jak nauczona figura (czy ruch) wygląda w Twoim wykonaniu. Niestety, zazwyczaj wykonywana pierwszy raz dużo gorzej niż u instruktorki 🙂 😀 Ale właśnie patrząc na siebie na zdjęciu czy jeszcze lepiej – na wideo, można przeanalizować ułożenie rąk, stóp, głowy i właściwie całej reszty i… przynajmniej wiadomo co następnym razem trzeba skorygować 🙂

Na treningach pole dance, bez względu na poziom zaawansowanie, nie potrzebujesz żadnego obuwia. Ani na rozgrzewkę, ani na główną część zajęć – ćwiczy się boso. Chyba, że idziesz na specjalne zajęcia typu exotic, które poświęcone są nauce tańca na specjalnych butach na bardzo wysokim obcasie (tzw. szklankach) 🙂

Przy okazji pamiętaj, żeby:

  1. Nie smarować ciała ani dłoni żadnym balsamem czy kremem w dniu, w którym masz trening. W przeciwnym razie nie będziesz w stanie opanować ślizgania się po rurze…
  2. Nie wchodzić na salę w biżuterii – łańcuszkach, pierścionkach itp. To niszczy rury i przede wszystkim jest niebezpieczne dla Ciebie.

Mam nadzieję, że rozjaśniłam chociaż część wątpliwości i wiesz już co zabrać na pierwszy trening pole dance 🙂 A jeśli masz pytania – pisz w komentarzu 🙂

6 Replies to “Co zabrać na pierwszy trening pole dance?”

  1. Today, SEO is just a common term that means Search
    Engine Optimization. SEO is achieved by SEO techniques utilised in SEO services.
    Search Engine Optimization services is like forcing a website to grow-up in major search engines like Google, Yahoo!

    and MSN. Now-a-days its really important to reach a good ranking to have
    a reputable online business.

  2. It’s in reality a nice and helpful piece of info.
    I’m happy that you simply shared this useful information with us.

    Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  3. Most of us may possess commercial interests while purchasing or using power
    mopeds however, for children, electricity bikes are actually nothing lower than a high-end.
    The principle of power bike has actually been produced exclusively for youngsters.
    The typical age for kids to use the gas/electric scooters is actually 8 years.

    Nonetheless, the age may differ baseding upon the youngster’s weight and also maturation degree.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *