Co zabrać na pierwszy trening pole dance?


Pole Dance / niedziela, Grudzień 17th, 2017

Jeśli rozważasz zajęcia pole dance lub podjęłaś/-eś właśnie decyzję o starcie… to na pewno zastanawiasz się jak się do tego przygotować 🙂 Wiele szkół ma na swojej stronie internetowej niezbędne informacje na temat tego jak przygotować się do pierwszych zajęć, pozostałe często dokładnie informują swoje przyszłe kursantki o wszelkich szczegółach telefonicznie. Jeśli w Twoim przypadku tak nie było to zerknij na listę poniżej – podpowiadam co zabrać na pierwszy trening pole dance 🙂 ?

Co zabrać na pierwszy trening pole dance?

  1. Krótkie shorty – to podstawa. Przy większości ćwiczonych figur będziesz potrzebować skóry na łydkach i udach, żeby uzyskać odpowiednią przyczepność do rury. Ważne, żeby shorty odkrywały też okolice pachwin lub łatwo dawały się tam podwinąć 🙂 No i, żeby były elastyczne i wygodne. Na pierwszych zajęciach pewnie nie będziesz potrzebować pełnego ich potencjału, ale warto być przygotowanym.
  2. Sportowa bielizna – jak przy każdym sporcie, wygodna bielizna to podstawa. Mam na myśli głównie biustonosz. W takim klasycznym z fiszbinami po prostu będzie się niewygodnie ćwiczyć 🙂 No i jest to średnio zdrowe dla piersi. Wybierz taki biustonosz, w którym będziesz się dobrze czuła nawet bez bluzki. Na treningach często będziesz bowiem musiała ją ściągnąć – także ze względu na potrzebę uzyskania przyczepności.
  3. Ubranie na rozgrzewkę – koniecznie! Nawet jeśli od pierwszych zajęć czujesz się na tyle swobodnie, żeby od pierwszej minuty pokazywać swoje świetne ciało 🙂 to… wstrzymaj się do końca rozgrzewki. Rozgrzewka ma za zadanie rozgrzać mięśnie i stawy, więc im nam cieplej tym lepiej. Poza tym, w ubraniu łatwiej spala się tkankę tłuszczową 😀 Zatem, długie spodnie i jakaś bluza/bluzka z długim rękawem na rozgrzewkę obowiązkowo!

Co jeszcze może się przydać?

  1. Mały ręczniczek/ściereczka – ściereczki powinny być w każdej szkole. I zawsze powinny być czyste. Ale z doświadczenia wiem, że różnie z tym bywa, dlatego zawsze warto mieć swoją pod ręką. Chodzi o mały kuchenny ręczniczek lub porządną ściereczkę do sprzątania z mikrofibry. Będzie służyć do przecierania rurki, co podczas zajęć trzeba robić bardzo często (w przeciwnym razie możesz się ślizgać)
  2. Skarpetki – poza rozgrzewką mogą przydać się przy nauce niektórych figur, a raczej ruchów (np. przy obrotach przy rurce). Nie jest to duża rzecz, więc osobiście zawsze radzę mieć przy sobie parę czystych skarpetek 🙂
  3. Magnezja lub inny grip – może nie na pierwsze zajęcia, ale w dłuższym horyzoncie czasowym warto się zaopatrzyć. W szkołach zazwyczaj dostępna jest magnezja, ale nie dla wszystkich działa (ja np. się po niej bardziej ślizgam). Żeby dowiedzieć się więcej o gripach zerknij na ten post – tam w punkcie 2 opisałam temat dokładniej.
  4. Telefon komórkowy – tylko uwaga, nie po to, żeby pisać sms-y czy siedzieć w mediach społecznościowych 😀 Ale po to, żeby robić zdjęcia i nagrywać filmiki. Moim zdaniem można to robić już od samego początku. Często ciężko bowiem zobaczyć się dokładnie w lustrze, czyli… zobaczyć jak nauczona figura (czy ruch) wygląda w Twoim wykonaniu. Niestety, zazwyczaj wykonywana pierwszy raz dużo gorzej niż u instruktorki 🙂 😀 Ale właśnie patrząc na siebie na zdjęciu czy jeszcze lepiej – na wideo, można przeanalizować ułożenie rąk, stóp, głowy i właściwie całej reszty i… przynajmniej wiadomo co następnym razem trzeba skorygować 🙂

Na treningach pole dance, bez względu na poziom zaawansowanie, nie potrzebujesz żadnego obuwia. Ani na rozgrzewkę, ani na główną część zajęć – ćwiczy się boso. Chyba, że idziesz na specjalne zajęcia typu exotic, które poświęcone są nauce tańca na specjalnych butach na bardzo wysokim obcasie (tzw. szklankach) 🙂

Przy okazji pamiętaj, żeby:

  1. Nie smarować ciała ani dłoni żadnym balsamem czy kremem w dniu, w którym masz trening. W przeciwnym razie nie będziesz w stanie opanować ślizgania się po rurze…
  2. Nie wchodzić na salę w biżuterii – łańcuszkach, pierścionkach itp. To niszczy rury i przede wszystkim jest niebezpieczne dla Ciebie.

Mam nadzieję, że rozjaśniłam chociaż część wątpliwości i wiesz już co zabrać na pierwszy trening pole dance 🙂 A jeśli masz pytania – pisz w komentarzu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *