11 powodów, dla których warto ćwiczyć pole dance


Pole Dance / niedziela, Październik 15th, 2017

Dlaczego warto ćwiczyć pole dance?
Mam nadzieję, że moja subiektywna lista 11 powodów Cię przekona ???

1. Praca całego ciała – wzmocnienie i siła.
W pole dance pracują wszystkie mięśnie i widocznie wzmacnia on wiele partii ciała – przede wszystkim mięśnie przedramion, ramion, barków, pleców i brzucha. A to daje większą siłę. Widać to przy wielu figurach (zerknij na figurę Titanic poniżej 🙂 ) Bardzo ważne jest przy tym, żeby ćwiczyć zawsze obie strony. Czyli… nawet jeśli nie wychodzi Ci jeszcze dana figura ucz się jej jednocześnie na lewą i prawą stronę. Nie czekaj z próbowaniem na „słabszą” stronę aż nauczysz się jej na „lepszą”. To bardzo ważne szczególnie na początku, bo wyrabia dobre nawyki!

foto__malowanieswiatlem_1076

2. Świetna zabawa.
Podczas zajęć dużo się dzieje, większość z nich jest dynamiczna i przepełniona radością. Na sali znajduje się od kilku do kilkunastu osób, którym podobnie jak Tobie rośnie poziom endorfin 🙂 Poza tym, przy nauce wielu z figur jest dużo śmiechu, bo często nim się ich nauczysz – próby wyglądają naprawę komicznie 🙂 U koleżanek na rurce obok też! Na zajęciach poznajesz wiele osób, a schemat zajęć sprzyja nawiązywaniu relacji. Poza tym łączy Was cierpienie ? Niestety – siniaki i otarcia to nieodzowny element nauki pole dance.

3. Zwiększenie gibkości i zakresu ruchów.
Ćwiczenia rozciągające to obowiązkowy element zajęć pole dance. Do wykonania wielu figur duże rozciągnięcie nie jest konieczne, ale jeśli masz większy zakres ruchu figura wygląda bardziej efektownie. Zazwyczaj elementy stretchingu pojawiają się już na rozgrzewce, ale często jest to jedynie rozgrzanie i przygotowanie mięśni do wykonywanych później figur (zajęcia z reguły trwają ok. godziny i nie ma czasu na porządny stretching). Natomiast w szkołach pole dance często organizowane są osobne zajęcia ze stretchingu, na które warto raz w tygodniu się wybrać, żeby szybko widzieć efekty 🙂 Oczywiście rozciągać można się także w domu czy na siłowni.

4. Większa pewność siebie.
U większości osób początki to raczej nieśmiałość i zachowawczość przy wykonywaniu ruchów i uczeniu się figur. Także sylwetka (jeśli wcześniej nie trenowałaś tańca, akrobatyki, gimnastyki itp.) jest bardziej zamknięta. Z czasem jednak to wszystko się zmienia! Nabywasz umiejętności, oswajasz się z ruchami i Twoja pewność siebie wzrasta. Bardziej wyciągasz sylwetkę, Twoje kroki są stabilne, ruchy dynamiczne. Jednocześnie umiesz coraz więcej, pilnujesz obciągniętych palców. W efekcie głowa jest coraz wyżej podniesiona – dosłownie i w przenośni 🙂 Większa pewność siebie tutaj przekłada się także na inne sfery Twojego życia.

5. Akceptacja swojego ciała.
To był dla mnie duży challenge! Nigdy nie było można o mnie powiedzieć, że byłam gruba, ale jednocześnie gdy zaczynałam tkanka tłuszczowa była u mnie wyraźnie widoczna – szczególnie na brzuchu i udach, których nigdy nigdzie nie okazywałam. A na rurce było trzeba 🙂 I udało się, z każdym miesiącem akceptowałam swoje ciało coraz bardziej, a jednocześnie ono zmieniało się w pożądanym kierunku! Ale widziałam, że nawet szczupłe dziewczyny miały czasem problem z akceptacją własnego ciała. Oczywiście wszystko siedzi w głowie, ale rurka, uwierz mi… pomaga!

foto__malowanieswiatlem_1075

6. Piękniejsza sylwetka.
Przy utrzymaniu zdrowej diety najprawdopodobniej bardzo szybko zobaczysz efekty 🙂 Sylwetka przede wszystkim robi się bardziej smukła, a jeśli Twój instruktor jest dobrze przygotowany do swojej roli i prowadzi zajęcia z głową – podczas zajęć wzmacniasz poszczególne partie równomiernie i wszystko ładnie się potem wizualnie rozkłada – wyrabiają się mięśnie na plecach, brzuchu, ramionach i nogach.

7. Skuteczna walka z cellulitem.
Potwierdzone przez wiele osób. Ja również potwierdzam 🙂

8. Ciągłe przełamywanie barier.
Na początku każda kolejna figura wydaje się wyzwaniem. Często jak instruktorka coś demonstruje myślisz sobie: „W życiu tego nie zrobię!”. Nie masz takiego zakresu, nie masz takiej siły, nie umiesz się tak wygiąć, nie utrzymasz całego swojego ciała na samych rękach itp. Do czasu 🙂 Przełamywanie kolejnych barier – fizycznych i psychicznych, da Ci jeszcze większego powera!

foto__malowanieswiatlem_1073

9. Odciążenie kręgosłupa
Ćwicząc pole dance rozbudowujesz wiele partii mięśniowych (bez obaw sylwetka nie będzie atletyczna 🙂 ), w tym mięśnie barków, pleców i ramion oraz brzucha. A silne mięśnie w tych obszarach pozwalają odciążyć kręgosłup.

10. Odpoczynek psychiczny
Jak każdy wysiłek, pole dance redukuje stres i napięcia. Ale dodatkowo, jest na tyle angażujący, że nie masz możliwości „w tle” myśleć o czymś innym (jak np. przy bieganiu czy pływaniu). Musisz cały czas analizować technikę, przetwarzać w głowie kolejne wykonywane ruchy, zastanawiać się co poprawić itp. Nie masz czasu zastanawiać się nad jutrzejszym zadaniem do wykonania w pracy czy wczorajszej kłótni z chłopakiem 🙂

10. Spalanie dużej ilości kalorii.
Ćwicząc pole dance, jak przy każdej innej aktywności fizycznej, spalisz dużo kalorii. Pobudzisz też metabolizm swojego organizmu. Na początek warto wybrać opcję zajęć dwa razy w tygodniu, a dodatkowo dorzucić jakieś cardio.

foto__malowanieswiatlem_1077

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *